Zestaw naprawczy do opon – jak go użyć?

Nauka korzystania z zestawu do naprawy opon jest niezbędną umiejętnością dla każdego właściciela samochodu. Jeśli w pobliżu nie ma fachowca, który mógłby ją naprawić, a z jakiegoś powodu nie ma się zapasowej opony, najlepiej poradzić sobie z przebitą oponą za pomocą zestawu naprawczego, dlatego warto mieć go zawsze wśród rzeczy, które trzyma się w samochodzie.

Spójrzmy prawdzie w oczy, opony od czasu do czasu się przebijają. Bez względu na to, jak duże, solidne i nowe są, takie rzeczy się zdarzają, i to czasami daleko od domu lub jakiejkolwiek pomocy. Oprócz rozwiązania bieżącego problemu można oszczędzić sobie kupna nowej opony po przyjeździe do domu. Opony nie są tanie, więc nauczenie się, jak je naprawić, może zaoszczędzić trochę pieniędzy, zwłaszcza że można je naprawić na stałe, korzystając z urządzeń wtyczkowych. A najlepsze jest to, że można to zrobić w 15 minut.

Zdobądź odpowiednie narzędzia i materiały – wyposażenie do korków

Oprócz oryginalnych narzędzi do demontażu opon z pojazdu, takich jak klucz udarowy i dynamometryczny, narzędzia do trzonków zaworów, kliny, szczypce i podnośnik samochodowy, do zdejmowania opon płaskich potrzebne jest wyposażenie do korków. Zawiera on tarnik, przyrząd do zakładania korków, dwa klucze sześciokątne, korki sznurkowe i tubkę smaru uszczelniającego.

Najnowsze typy takich zestawów są znacznie łatwiejsze w obsłudze. Mogą to być zestawy dwuetapowe, zawierające butelkę uszczelniacza naprawczego do opon i pompkę, których używa się poprzez wstrzyknięcie uszczelniacza do przebicia, a następnie podłączenie pompki w celu napełnienia go powietrzem.

Z drugiej strony, zestawy jednoetapowe są używane przez proste podłączenie węża, który jednocześnie wstrzykuje szczeliwo i powietrze. Upewnij się, że wybrałeś zestaw naprawczy odpowiedniej wielkości, ponieważ większe pojazdy wymagają większej ilości uszczelniacza i bardziej wydajnych zespołów pompujących.

przebita opona - zestaw naprawczy

Najważniejszy krok – zlokalizowanie otworu w celu oznaczenia go do naprawy

Znalezienie miejsca przebicia jest pierwszym i najważniejszym krokiem. Jeśli pęknięcie znajduje się w ścianie bocznej, nie należy próbować go zalewać korkiem, ponieważ w tej części panuje inne ciśnienie, które może spowodować rozerwanie opony. Należy zdjąć przebitą oponę z samochodu i wymienić ją na zapasową, używając oryginalnych narzędzi, w które wyposażony jest samochód.

Jeśli można łatwo dostrzec przyczynę przebicia, zadanie będzie prostsze. Jeśli jednak tak nie jest, trzeba spryskać oponę wodą z mydłem i sprawdzić, czy nie ma w niej pęcherzyków powietrza, które pokażą, gdzie uchodzi powietrze. Jeśli w środku znajduje się jakiś przedmiot, należy zaznaczyć to miejsce i wyjąć go za pomocą szczypiec.

Następnym krokiem jest usunięcie opony i trzonu zaworu

Aby zdjąć przebitą oponę, trzeba użyć podnośnika samochodowego, aby unieść samochód nad ziemię. Upewnić się, że znaleziono odpowiednie punkty do umieszczenia podnośnika, aby nie uszkodzić samochodu. Pod żadnym pozorem nie wolno czołgać się pod samochodem, ponieważ podnośniki ręczne nie są wystarczająco bezpieczne.

Odkręcić śruby mocujące koła za pomocą klucza udarowego i nasadki udarowej, a następnie umieścić je w bezpiecznym miejscu, aby ich nie zgubić. Usunąć rdzeń trzonka zaworu za pomocą narzędzia do usuwania powietrza z trzonka zaworu i również przechowywać je w bezpiecznym miejscu. W ten sposób narzędzie będzie mogło się tam zmieścić.

Jak korzystać z zestawu do naprawy opon, gdy jest potrzebny?

Po zlokalizowaniu wycieku usuń gwóźdź za pomocą szczypiec lub śrubę za pomocą śrubokręta. Następnie powiększyć otwór tarnikiem, aby można było w nim umieścić korek. Przymocuj ją do narzędzia do wkładania korków z rączką w kształcie litery T i wprowadź do szczeliny. Wyciągnij powoli trzonek T i przytnij wystającą część. Po wyciągnięciu korka należy zazwyczaj ponownie napompować opony za pomocą kompresora lub pompki ręcznej, niezależnie od tego, co akurat mamy w domu lub w samochodzie.

Rozwiercanie otworu

Rozwiercenie otworu jest ważne, aby można było w nim umieścić narzędzia. W wyposażeniu znajduje się rozwiertak, więc włóż go do szczeliny i przekręć kilka razy, poruszając nim jednocześnie w górę i w dół. Rozwiertak wygląda jak okrągły pilnik z uchwytem.

Narzędzie do gwintowania

W sprzęcie znajdziesz kilka lepkich „robaków” smołowych, które musisz odkleić. Ściśnij koniec „robaka”, aby można go było przewlec przez narzędzie, które wygląda jak ogromna igła z okiem. Przeciągnąć go tak, aby znalazł się w środku narzędzia do zatykania.

Można zastosować cement kauczukowy

Używając gumowego cementu, można również oczyścić nakłucie. Zastosuj sondę do łatania, pokrywając jej końcówkę kilkoma kroplami cementu kauczukowego, wkładając sondę do pęknięcia, przekręcając ją z jednej strony na drugą i do góry nogami.

Zatkanie przecieku z opony łatką

Do tego celu potrzebny jest cement kontaktowy, uchwyt i zatyczki, które znajdują się w zestawie. Wyjmij korek i włóż go do uchwytu. Nałóż tam cement kontaktowy, aby mógł posmarować otwór. Następnie włóż przybór do szczeliny i wciśnij łatę za pomocą przyboru w kierunku kanału przebicia. Następnie pociągnij narzędzie do tyłu, aby zatyczka pozostała w otworze. Po wyciągnięciu można odciąć wystającą część, aby wyrównać ją za pomocą bieżnika.

Naprawić przebicie i napełnić oponę

Przed przystąpieniem do naprawy przebitej opony trzeba było spuścić trochę powietrza, aby w otwór mogła wejść zatyczka. Po włożeniu korka do przebitej opony nadszedł czas na ponowne napompowanie opony. Można to zrobić za pomocą kompresora lub urządzenia na stacji benzynowej. Oponę należy napompować do właściwego ciśnienia, zgodnie z wymaganiami.

Teraz nadszedł czas na ponowny montaż. Założyć ją z powrotem i ręcznie nagwintować końcówki do oporu, a następnie sprawdzić za pomocą klina podłączonego do przewodu powietrznego, czy osiągnięto ciśnienie znamionowe. Wyjąć podnośnik samochodowy, a następnie dokręcić uchwyty za pomocą klucza dynamometrycznego zgodnie z zaleceniami producenta. Jeśli opony nie były ostatnio zmieniane i wyważane, należy to zrobić u miejscowego mechanika, aby przedłużyć ich żywotność.

Po wykonaniu wszystkich czynności można przystąpić do pracy. Naprawa powinna być wykonana, a pojazd gotowy do jazdy. Upewnij się, że wszystko jest tak, jak powinno, sprawdź, czy dziura jest całkowicie uszczelniona i wróć do domu. A jeśli nie uda Ci się tego zrobić samodzielnie, wiedz, że zawsze możesz polegać na firmie spedycyjnej, która bezpiecznie przewiezie Twój pojazd pod wskazany adres.